Volvo-Forum.pl

Największa społeczność użytkowników Volvo w Polsce

Historia pewnego projektu, pt. I

Cała historia Mateusza z Volvo zaczęła od jego rodziców Taty Mariusza który jeździł ukochanym czołgiem V70 I 2.5 TDI. Po paru latach użytkowania Tato Mariusz już wiedział, ze Volvo to to czego potrzebował od auta, uniwersalności, wygody oraz niezawodności. Po tym jak postanowili kupić nowsze auto wybór padł na V70 II również z 2.5 TDI. Mateusz jako młody chłopak podczas wieczornych rozmów przy piwie mówił:

„Pamiętasz czasopisma motoryzacyjne tam czasami było V70R/S60R, R-ka od zawsze była moim marzeniem ale ze względów finansowych ani ja, ani moi rodzice nie mogliśmy sobie na nią pozwolić.

Teraz Mateusz jako 21 letni, prężenie rozwijający się biznesmen, którego starszy cioteczny brat podziwiam za zapał i głowę do interesów mógł w końcu spełnić swoje marzenie. Ja, Grzegorz z racji tego ze prowadzę serwis Volvo razem z Tata wciągnąłem go jeszcze bardziej w motoryzacja planetę aut. Pewnego dnia Mati zadzwonił i powiedział „podjąłem decyzje kupujemy R-ke. Grzechu szukamy idealnego egzemplarza”. Mowie okej, ale z tylu głowy wiem nie będzie łatwo ani tanio. Minął tydzień Mati dzwoni mówi mam ~ jedziemy do WWA to pewne. Przyjeżdżamy na miejsce tam poznajemy wspaniałego człowieka Dawida Bagana właściciela auta i serwisu aut AUTO MD S.C, który został mogę śmiało powiedzieć naszym przyjacielem, Volvo łączy ludzi i cos w tym jest. Szara Rka była w doskonałym stanie mimo przebiegu i kilku drobnych wad ale co było najważniejsze zrobiony wieloklin na wałku skrzyni, przekładnia kątowa, 4x nowe amory, turbo po robocie No i tuleje cylindryczne były całe ( przynajmniej wtedy :D) wiec podaliśmy sobie dłonie i tak zaczęła historia i przy okazji studnia bez dna co do pomysłów i kasy. 

300 koni niby było fajnie ale na początku, przyszły upały intecooler w Rce to brechta ten samochód ma z 200 koni wtedy i to ledwo a i tak nie trzymały serii przecież. Szybka decyzja cały dolot( cooler Fmic)  + wydech przelotowy 2.75” i DP 3” i program na 356km 511nm. Wybór padł również na wspaniałego człowieka który ma olbrzymia wiedzę na temat spawania i zrobił ostra robotę DT-ProWeld, Darku jeszcze parę projektów na pewno zrobimy. Strojenie Pro-Chip (https://youtu.be/JZjiOkm8_BQ)Po niedługim czasie niestety kątówka się rozpadła i długo myśleliśmy ale wybór padł na oryginał nowa prosto z Aso Volvo Scandinavia Lublin trochę bolało ale może zrobi kolejne 200 tysięcy. Hamulce hmm niby 4 tłoczki przód ale Mati jak mówi płaci za cały licznik i możliwości auta wiec gładkie tarcze umarły szybko, wpadły 6 tłoczkowe zaciski Akebono z Porsche, 355 mm tarcza przód Brembo Xtra i kloc EBC Yellow, tył seria i nareszcie ten kloc zaczął hamować jak sportowe auto.

Już myśleliśmy że wyszliśmy na prosta żeby cieszyć się większa mocą pięknym brzmieniem auta, jednak nic bardziej złudnego jak się okazało… Pękła tuleja na 2 cylindrze czego mogliśmy się i tak spodziewać w przyszłości. Po wielu dyskusjach z Mateuszem zapadła decyzja o swapie na blok od 2.4 T5 bo tak będzie taniej i szybciej. Od słów do czynów, wymieniliśmy silnik i znowu piach w oczy brak kompresji na 5 cylindrze w nowym silniku. My, bezradni i rozczarowani, odesłaliśmy silnik. Pieniądze oddali, ale co z tego jak Bubu, ( tak mówi Mateusz o samochodzie ) nie jeździ dalej. Po przekopaniu Internetu, po wielu telefonów do kolegów z forum dostaliśmy namiar na FSV- Performance i zdecydowaliśmy się na ożywienie tego czym dysponujemy, czyli ogarnięcie bloku i zbudowanie czegoś czego w tym kraju jeszcze nie było….. ale o tym pisać będę za jakieś 2 miesiące bo nie chcemy z Mateuszem zdradzać zbyt wiele żeby narobić wam smaku bo sami nie możemy się doczekać finiszu jego wizji.
Jak okazało w tym serwisie pracuje nasz kolega którego doskonale znamy z forum i społeczności Volvo i zaproponował nam Flasha Green’a dla volviarzy jest to święty gral R-ek i decyzja była podjęta prosto z serca ze musi być jego, zamknięty blok, 380koni 550 nm, przelot, nowe zawieszenie i mnóstwo innych rzeczy ale No właśnie ale… Kolor robi taka robotę i wywołuje uśmiech na twarzy ze jak wyjdziesz z tego auta i tak musisz się za nim obejrzysz bo wiesz ze jest w Polsce ich tylko kilka a może dwie z manualem.  

function wpb_hook_javascript() { if (is_single ('16')) { ?> .wp-block-gallery-1{ --wp--style--unstable-gallery-gap: var( --wp--style--gallery-gap-default, var( --gallery-block--gutter-size, var( --wp--style--block-gap, 0.5em ) ) ); gap: var( --wp--style--gallery-gap-default, var( --gallery-block--gutter-size, var( --wp--style--block-gap, 0.5em ) ) )}